Emotionele en psychische ondersteuning
We staan er liever niet bij stil, maar toch kan het gebeuren dat je als werknemer betrokken raakt bij een schokkende gebeurtenis. We denken aan een arbeids- of verkeersongeval, een overlijden van een collega of dierbare, een overval of ander geval van fysieke of verbale agressie, onjuiste identificatie van een overledene waarbij er een vergissing is bij het uitvoeren van de wensen, een plotse toename van sterfgevallen bij aanslag of natuurramp, een arbeidsongeval, een brand, een inbraak, (poging tot) zelfdoding van een collega of relatie, herstructurering …. . Dan kan er behoefte of nood zijn aan een gesprek, in alle discretie, met een professioneel hulpverlener.
Fonds 320 heeft een overeenkomst afgesloten met POBOS, een adviescentrum voor welzijnszorg en hulp na schokkende gebeurtenissen, om werknemers in de sector psychologische bijstand te bieden, mocht de werknemer er na een ingrijpende gebeurtenis nood aan hebben.
Hoe vraag je emotionele ondersteuning aan?
Door je te melden via assist@fonds320.be met volgende gegevens:
- Voornaam + Naam
- Adresgegevens
- Gsm-nummer
- E-mailadres
- Leeftijd
- Taal
- Onderneming waar je tewerkgesteld bent
- Beknopte omschrijving van de hulpvraag. Hierin kunnen ook alle zaken vermeld worden die noodzakelijk zijn om te weten, met het oog op het vinden van de meest geschikte psycholoog
Wordt je aanvraag goedgekeurd, dan geven wij dit door aan POBOS. Die brengen je zo snel mogelijk in contact met een ervaren psycholoog uit de buurt. Indien nodig kan een eerste begeleidingsgesprek op locatie doorgaan binnen de 24 uur. Afhankelijk van de aanmeldingsreden omvat een begeleiding doorgaans 3 tot 10 gesprekken. Deze zijn kosteloos voor de werknemer.